+100% conversion rate for cosmetics brand marocMaroc
marocMaroc is a premium cosmetics brand that celebrates the treasures of Morocco with emblematic ingredients such as argan oil. Faced with conversion and visibility problems, it called on KNR, specialists in luxury and cosmetics e-commerce, to redesign the site and boost its performance.
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Client
MoroccoMorocco
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Technologies
Shopify
Actions
Project management
- Kick-off and project setup
- Structuring the roadmap
- Setting up monitoring tools
- Shopify applications and partnerships
- Customer training & support
UI/UX design
- Art Direction
- Graphic redesign
- Mobile First layout
- Figma prototyping
- Design Shopify Ready
Web development
- Integration of models from scratch
- Liquid/HTML/CSS/JS
- Configuring Shopify applications
- Development of custom theme options
- SEO Friendly Development
- Shopify backend configuration Turnkey (delivery, payment, etc.)
Migration
- WordPress to Shopify migration
- Data formatting
- Configuration of tracking tools (GA4, Clarity, etc.)
- 301 redirect management

Revisit everything to boost online results.
marocMaroc, a high-end cosmetics brand, was in a critical situation with its existing website, hosted on WordPress WooCommerce.
Back office management was complex and chaotic, resulting in significant slowness and maintenance difficulties.
In addition, the site suffered from a low conversion rate of less than 1%, and limited visibility despite the richness of its products and authentic Moroccan ingredients.
The need to migrate to a more powerful platform and completely rethink the user experience was obvious to guarantee the brand’s growth and sustainability.

Migration to Shopify and complete redesign of the e-commerce site.
To meet marocMaroc’s critical needs, KNR developed a two-pronged strategy: migration to Shopify and a complete redesign of the website.
Migration to Shopify: The first step was to migrate the WordPress WooCommerce website to Shopify. This transition has enabled us to benefit from a much more structured and intuitive back office, reducing management difficulties. The migration also included the transfer of all existing customer accounts, ensuring data continuity and a smooth transition for users.
Complete redesign of the website: To improve the user experience and conversion rate, a complete redesign of the site was undertaken. Here are the main actions implemented:
Design personnalisé
Création d'un nouveau template sur mesure, parfaitement aligné avec l'univers de la marque, mettant en avant les visuels immersifs pour transporter les utilisateurs dans l'essence même de marocMaroc.
Optimisation de la customer journey
Révision totale du parcours client pour minimiser les étapes d'achat et assurer un processus de paiement fluide et sans friction.
Amélioration des pages produits
Les pages produits ont été enrichies avec des contenus immersifs et engageants, facilitant la découverte des produits et aidant les utilisateurs dans leur décision d'achat.
Ajout de nouvelles fonctionnalités
Introduction de fonctionnalités innovantes comme les ruptures de merchandising sur les grilles de produits et la visualisation optimisée des cadeaux offerts par la marque, améliorant ainsi l'attrait et l'engagement des utilisateurs.

Digital reinvention: from Design to Migration
Refonte du Design
La refonte du site a commencé par la création d'un design sur mesure conçu pour les spécificités de Shopify. Nous avons élaboré un template unique et immersif, mettant en valeur l'univers riche et authentique de marocMaroc. Des visuels de haute qualité ont été utilisés pour créer une expérience visuelle captivante et immersive.
Optimisation de la Customer Journey
Pour améliorer le parcours client et augmenter le taux de conversion, nous avons réduit les étapes d'achat en simplifiant le processus de navigation et de paiement.
Amélioration des Pages Produits
Les pages produits ont été complètement repensées pour être plus engageantes et informatives. Nous avons inclus des descriptions détaillées, des vidéos et des témoignages clients pour enrichir le contenu.
Ajout de Nouvelles Fonctionnalités :
Pour enrichir l'expérience utilisateur et améliorer la gestion du site, nous avons introduit des ruptures de merchandising sur les grilles de produits pour un affichage plus dynamique. La visualisation des promotions et des cadeaux offerts a été améliorée, augmentant l'attrait pour les clients.
Migration vers Shopify :
La dernière phase du projet a été la migration du site internet de WordPress WooCommerce vers Shopify. Cette étape a inclus le transfert sécurisé de toutes les données, y compris les comptes clients, les historiques de commandes et les inventaires de produits, pour garantir une continuité sans heurts. Nous avons configuré le back office Shopify pour optimiser la gestion du site, rendant les processus de gestion plus intuitifs et rapides.

Doubled sales, a successful promise.
Year-on-year sales growth
Annual sales increased by over 120% after the launch of the new site. This substantial growth is attributed to an improved user experience, simplified management and enhanced functionality.
Reducing Bounce Rate
The bounce rate, which was initially 81%, fell to 49%. This 38% reduction indicates that users are more engaged and spend more time on the site.
Increased user engagement
The average time spent on the site rose from 8 seconds to 1 minute and 20 seconds. This significant increase in engagement shows that users find the site’s content more attractive and immersive.
Conversion rate improvement
The conversion rate increased by 103%. This increase reflects the effectiveness of improvements to product pages and the purchasing process.
Need help boosting your e-commerce conversion rate?
The collaboration between Maroc Maroc and KNR has resulted in an exemplary digital transformation, successfully meeting the brand’s initial challenges. Thanks to the migration to Shopify and the complete redesign of the site, marocMaroc now benefits from a high-performance, easy-to-manage platform aligned with its brand identity.
The results achieved – a 120% increase in sales, 144% growth in orders, and a 103% improvement in the conversion rate – testify to the effectiveness of the solutions implemented. This success is a perfect illustration of KNR’s commitment to delivering tangible results and helping its customers achieve their goals in innovative and effective ways.
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